"Nasze zabawki" - 11-15.05.2020r.:
Aktywność muzyczna i ruchowa
- Posłuchaj piosenki "Piłka", wykonaj kilka podskoków w rytm piosenki, tak jak robi to piłeczka, możesz podrzucić piłkę do góry i spróbować ją złapać oburącz - "Piłka" - piosenka dla dzieci
na kanale Piosenki dla dzieci - BABADU TV
Możesz nauczyć się jej tekstu, aby śpiewać wraz ze swoimi bliskimi:
Kolorową piłkę mam, małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap, tap, tap. Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap. Tu ją złap, tam ją złap.
Rzuca Piotruś do Jasia, a Małgosia do Stasia.
Skacze piłka tap, tap, tap. Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap. Tu ją złap, tam ją złap.
Kolorową piłkę mam, małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap,tap,tap. Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap. Tu ją złap, tam ją złap.
- Rozwijanie mowy - Wysłuchaj wiersza H. Cenarskiej pt: „Taka Zosia”.
Była sobie taka Zosia, co zabawki wciąż niszczyła.
Ciągle nowe kupowała, lecz się o nie nie troszczyła.
Te zabawki wciąż o Zosi szeptem z sobą rozmawiały,
że po prostu jej nie lubią i czym prędzej uciec chciały!
Miś bez nosa, pies bez ucha, pajac, co się już nie rusza.
Lalki małe, lalki duże, wszystkie mają smutne buzie,
klocki lego też zmartwione, bo po kątach rozrzucone.
No i proszę, posłuchajcie, co się stało dnia pewnego.
Wszystkie w Polskę wyruszyły: lalki, pajac, klocki lego.
Zosia szuka, wszystkich pyta - bez zabawek jest jej nudno.
Czy zabawek ktoś nie widział? Bo wytrzymać bez nich trudno...
Odpowiedz na pytania:
- Jak miała na imię dziewczynka z wiersza?
- Co robiła z zabawkami?
- Czy zabawki lubiły Zosię?
- Czego nie miał miś?
- Czego nie miał pies?
- Jakie buzie miały zabawki?
- Co zrobiły zabawki?
- Co zrobiła Zosia kiedy jej zabawki uciekły?
Spróbuj nauczyć się rymowanki:
O zabawki zawsze dbamy
po zabawie posprzątamy.
Już samochód na wirażu:
pędzi prędko do garażu.
Lalki siedzą równo w rzędzie:
bałaganu dziś nie będzie!
Klocki ułożymy w kątku.
Krzyś pilnuje dziś porządku.
Każdy przedszkolaczek wie
po zabawie sprząta się.
- Rozwijanie pojęć matematycznych - Lubimy czytać z mamą książeczki. Policz ile jest na każdej półeczce i narysuj odpowiednią ilość kropeczek. Pokoloruj półeczki na dowolny kolor.
Klasyfikowanie i porównywanie zbiorów - Zobacz jakie zabawki są na obrazku, nazwij je, powiedz czego jest więcej, a czego mniej:
Rozwijanie spostrzegawczości - Przyjrzyj się ilustracji i połącz ze sobą te same zabawki
karta nr 2 - do pobrania karta nr 3 - do pobrania
Posłuchaj i zapoznaj się z angielskimi nazwami owadów:
Butterfly Ladybug Bumblebee na kanale Super Simple Songs - Kids Songs
Aktywność plastyczna
- Poproś osobę dorosłą o pomoc w wycięciu puzzli misia i spróbuj go ułożyć. Możesz te puzzle przykleić tworząc dla kogoś wspaniały upominek.
- Pokoloruj lub pomaluj farbami pluszowego misia, który jest najlepszym przyjacielem dzieci, przytuli, pocieszy i rozweseli:
Źródło:
blizejprzedszkola.pl
przedszkolankowo.pl
panimonia.pl
Wspaniałej zabawy!