Tegoroczny projekt „Nasze przedszkolaki to aktywne dzieciaki!” pozwala dzieciom na udział w ciekawych formach aktywności. Nasze przedszkolaki mogą doświadczyć wielu pozytywnych wrażeń podczas zajęć dogoterapii „Mój przyjaciel pies". W czasie tych spotkań, dzieci uczą się prawidłowego kontaktu z psem, poznają jego potrzeby i wzmacniają empatię względem zwierząt. Obecność psa na zajęciach wyzwala w dzieciach spontaniczną radość i otwartość względem otoczenia.
Nowy projekt umożliwia także przedszkolakom pogłębienie umiejętności z języka angielskiego poprzez udział w zajęciach „Funny Englisch”, których głównym założeniem jest: zabawa językiem angielskim i w języku angielskim, wykorzystanie naturalnych predyspozycji dziecka do zabawy językiem obcym, stosowanie ćwiczeń imitacyjnych i powtarzanie w formie zabawowej, wielozmysłowość w procesie poznawania języka angielskiego, zapoznanie z kulturą i obyczajami krajów anglojęzycznych, rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe, między innymi poprzez pozytywną informację zwrotną dotyczącą indywidualnych kompetencji językowych.
Warsztaty konstrukcyjne „Mały konstruktor” z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu będą kształtowały kompetencje kluczowe przedszkolaków w zakresie umiejętności technicznych (pierwsze umiejętności naukowe i inżynierskie), będą rozwijały motorykę małą, umiejętności pracy w grupie, umiejętność słuchania i mówienia (tworzenie opowieści w oparciu o budowle z klocków), wyobraźnię, koncentrację, kreatywność, umiejętność prezentowania swojej pracy a także wykorzystanie wiedzy matematycznej podczas codziennych czynności. Zostanie także zorganizowana wycieczka rozwijająca zainteresowania techniczne dzieci do Zaczarowanego Świata – Centrum Nauki i Eksperymentu RZPWE w Opolu.
Zajęcia „Artystyczne brzdące” obejmują rytmikę oraz interaktywne teatrzyki muzyczne. Cele zajęć „Rytmiki” to zaspokajanie potrzeb, rozwoju zainteresowań, umuzykalniania dzieci, a także cele wychowawcze. Istotą jest kształcenie uważnej, skoncentrowanej postawy dziecka, korygowanie nadruchliwości, rozwijanie gotowości do wykonywania zadań. Zainteresowanie dzieci wspólną zabawą w oparciu o muzykę i teatr ukształtuje umiejętność pracy w grupie, poczucie solidarności oraz współodpowiedzialności. Zajęcia wpłyną także w zasadniczy sposób na ogólny rozwój dzieci. Rozwinie się sprawność motoryki dużej, poczucie rytmu, spostrzegawczość, szybkość orientacji, koordynacja ruchowo – słuchowa. Ruch przy muzyce, zabawy umuzykalniające, inscenizacje ruchowe piosenek, interpretacje ruchowe i teatralne utworów muzycznych oraz taniec zwiększą możliwości poznawcze, twórcze i komunikacyjne naszych przedszkolaków.
Cykl zajęć z psychologiem „Akademia rozwoju” służy budowaniu poczucia własnej wartości, doskonaleniu u dzieci umiejętności komunikacyjnych, wykorzystywaniu swoich mocnych stron we wspólnym działaniu, poznaniu własnych uczuć, sposobów radzenia sobie z silnymi emocjami, nauce rozwiązywania konfliktów i problemów w grupie, a przede wszystkim stymulacji rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dzieci. Spotkania pełnią rolę zarówno terapeutyczną jak i profilaktyczną.
Oto fotograficzna relacja z realizacji działań projektu „Nasze przedszkolaki to aktywne dzieciaki!” :
Mały konstruktor
W grupie II
W grupie III
W grupie IV
W grupie V
Rytmika
Język angielski
Akademia rozwoju
Dogoterapia
W grupie I
W grupie II
W grupie III
W grupie IV
W grupie V