Programy edukacyjne
Praca w naszym przedszkolu koncentruje się przede wszystkim na:
- wspomaganiu i ukierunkowaniu indywidualnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami;
- sprawowaniu opieki nad dziećmi, odpowiednio do ich potrzeb i możliwości, w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku;
- uwzględnianiu indywidualnych potrzeb dziecka;
- trosce o zapewnienie równych szans wszystkim wychowankom;
- umacnianiu wiary dzieci we własne siły i możliwości osiągania sukcesu;
- stwarzaniu dzieciom warunków do rozwijania samodzielności;
- przygotowaniu wychowanków do nauki szkolnej;
- rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dzieci i w miarę potrzeby podjęciu wczesnej interwencji specjalistów;
- udzielaniu dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, rehabilitacyjnej w usprawnianiu i stymulowaniu zaburzonych funkcji;
- przygotowaniu dzieci niepełnosprawnych do funkcjonowania w społeczeństwie;
- przygotowaniu dzieci pełnosprawnych i ich rodzin do współżycia z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych;
- współdziałaniu z rodziną poprzez jej wspomaganie w wychowaniu dzieci;
- umożliwianiu dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej.
W roku szkolnym 2019/2020 zadania edukacyjne realizujemy zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego oraz w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego:
„Nasze przedszkole" - M. Kwaśniewskiej i M. Żaba-Żabińskiej
a także w oparciu o własne programy wspomagające pracę przedszkola:
„Nasze przedszkole przychylne rodzicom -program współpracy z rodzicami”
autorzy: J.Momot, D.Bogucka, E.Karkos, K.Kimak, B.Lepiorz, I .Wiesiołek
„Jesteśmy przedszkolakami będziemy uczniami -program współpracy
Przedszkola Publicznego Nr 2 z Publiczną Szkołą Podstawową w Zawadzkiem”
autorzy: J. Momot, B. Brzezińska
„Nasze przedszkole dla wszystkich dzieci-program pracy przedszkola
z oddziałem integracyjnym”
autor: J. Momot
Indywidualne programy terapeutyczne dla każdego dziecka
o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Indywidualne programy wczesnego wspomagania rozwoju dzieci