Opłaty za przedszkole za m-c sierpień 2025r.

 

Informacja o opłatach za m-c sierpień 2025r.

Żywienie w naszym przedszkolu

 

   Prawidłowe żywienie dzieci jest czynnikiem warunkującym ich optymalny rozwój fizyczny, umysłowy i społeczny. Zasadniczym elementem racjonalnego żywienia jest regularność posiłków, czyli odpowiednia liczba posiłków w ciągu dnia i ich prawidłowe rozłożenie w czasie. Regularne jedzenie sprzyja unormowaniu przemiany materii i poziomu glukozy we krwi.

   Każdego dnia dzieci jedzą w naszym przedszkolu smaczne posiłki: śniadanie, zupę, drugie danie oraz podwieczorek. Stanowią one 75% dziennego zapotrzebowania dziecka w wieku przedszkolnym na białko, węglowodany, tłuszcze i witaminy.

Posiłki spożywamy w godz.:

  • Śniadanie: 9.00-9.30
  • Obiad: 12.00-12.30
  • Podwieczorek: 14.30-15.00

 W naszej kuchni przygotowujemy domowe posiłki. Podajemy dzieciom pokarmy zawierające najwyższe wartości odżywcze. Panie kucharki same robią domowe pierogi, racuchy, naleśniki, kisiel, musy owocowe, wykonują świeże surówki z warzyw, sałatki owocowe, ale przede wszystkim pieką przepyszne ciasta i ciasteczka. Dokładamy wszelkich starań, aby posiłki przygotowywane dla dzieci były smaczne, zdrowe, przyrządzone zgodnie z obowiązującymi normami żywienia Instytutu Żywności i Żywienia oraz Instytutu Matki i Dziecka. W posiłkach staramy się ograniczać dodatki soli i cukru, nie stosujemy konserwantów i wzmacniaczy smaku - zamieniamy je ziołami; do dań mącznych używamy również mąkę razową, kukurydzianą.

Komponując jadłospis w naszym przedszkolu staramy się, aby:

  • Każdy główny posiłek zawierał produkt będący źródłem białka zwierzęcego (mięso lub nabiał) i w jego składzie znalazł się owoc lub warzywo.
  • Urozmaicać posiłki - to znaczy, że na obiad nie podajemy kilku ciężkostrawnych potraw (np. zupy grochowej i bigosu) lub dań przyrządzonych tą samą techniką kulinarną (np. smażonej ryby i frytek). Ideałem jest posiłek lekkostrawny z dodatkiem gotowanych i surowych warzyw.
  • W przygotowywanych posiłkach przeważały pokarmy zmuszające do żucia - bo jeśli zbyt często podaje się trzylatkowi papki, dziecko nie uczy się prawidłowo żuć (to ma negatywny wpływ na zgryz), a poza tym rozleniwia się i po jakimś czasie po prostu nie chce mu się pogryźć nawet skórki z chleba.
  • Menu uwzględniało bieżącą porę roku, wykorzystujemy owoce i warzywa sezonowe, gdyż to one zawierają najwięcej witamin i składników mineralnych. Zimą częściej sięgamy po mrożonki.

  Ponieważ przedszkole bierze odpowiedzialność za żywienie dzieci na swoim terenie, nie powinny one przynosić własnych dodatkowych art. spożywczych czy smakołyków. Poza tym dziecko powinno jadać regularnie. Gdy przed obiadem zje przyniesioną przez siebie paczkę paluszków, nie będzie mieć już apetytu na zupę i drugie danie.

 Dzieciom, które wymagają specjalnej diety zapewniamy odpowiednie żywienie. Specjalistyczne diety są układane w taki sposób, aby jak najmniej różniły się od diety podstawowej. Związane jest to z psychologią żywienia, aby dziecko mające odmienną dietę nie czuło się izolowane. Ważnym elementem skutecznych działań w tym zakresie jest bardzo ścisła współpraca rodziców i pracowników przedszkola.

Jak ułatwić dzieciom adaptację w przedszkolu

 

Drogi Rodzicu, gdy twoje dziecko idzie do przedszkola o tym warto pamiętać...

W czasie adaptacji, zarówno dzieciom, jak i rodzicom towarzyszy wiele różnorodnych emocji. Począwszy od strachu i uczucia niepewności wobec pierwszych dni w nowym, nieznanym miejscu, skończywszy na poczuciu ekscytacji i radości z podejmowania nowych wyzwań oraz nowego etapu w życiu dziecka. Dlatego podpowiadamy jak radzić sobie w tych trudnych dla wszystkich chwilach...

  • Przygotuj dziecko do rozstania z mamą.
  • Nie przeciągaj pożegnania w szatni, pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu - jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wszystko wymusić.
  • Nie obiecuj: jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz - kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz mu dać maleńki prezencik, ale nie może to być forma przekupywania.
  • Kontroluj to, co mówisz. Zamiast: już możemy wracać do domu, powiedz: teraz możemy iść do domu. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.
  • Nie wymuszaj na dziecku, aby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres.
  • Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze, postaraj się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata, rozstania z tatą są mniej bolesne.
  • Po około 2 tygodniach, gdy dziecko oswoi się z przedszkolem, postaraj się w szatni oddać je pod opiekę pracownika przedszkola, który zadba by bezpiecznie dotarło do swojej grupy.
  • Czas pobytu małych dzieci w przedszkolu nie powinien być długi. Jeśli to możliwe, w pierwszych dniach odbieraj dziecko po obiedzie. Potem stopniowo zwiększaj czas pobytu dziecka w przedszkolu.
  • Uwaga! Nie spóźniaj się z odbieraniem dziecka - jeśli obiecałeś, że przyjdziesz wcześniej, dotrzymaj słowa.
  • Pamiętaj: żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze z uśmiechem.

Popołudnie adaptacyjne dla naszych nowych przedszkolaków

 

Plakat informujący o popołudniu adaptacyjnym dla nowych przedszkolaków

Zebrania grupowe 2025-2026

 Plakat informujący o terminach zebrań grupowych 2025-2026

Wyprawka przedszkolaka 2025-2026

                           

Plakat informujący o wyprawce 2025-2026