"Zabawa w teatr" - 20-24.04.2020r.:
Aktywność muzyczna i ruchowa
- Zachęcamy do obejrzenia teatrzyku pod tytułem "Trzy małe świnki"
Teleopowieści 25
Po obejrzeniu filmiku rozmawiamy z dziećmi na jego temat.
Podaj cegłę - zabawa pantomimiczna - Na początku podajemy sobie cegłę, słomkę, patyk. Następnie uczestnicy wstają, a ich zadaniem jest udawanie, że podnoszą z dywanu wskazany przez rodzica przedmiot, który następnie przekładają z ręki do ręki i podają sobie w parach (dziecko-rodzic).
Śmieszne lustra - zabawa naśladowcza - Dzieci i rodzice siedzą naprzeciwko siebie, dzieci robią miny, a rodzice naśladują mimikę dziecka. Po kilku minutach następuje zmiana ról. W tle warto puścić spokojną muzykę.
Uwaga wilk - zabawa ruchowa - Kiedy słychać muzykę, dzieci maszerują po pokoju, rodzice stoją w miejscu. Kiedy muzyka cichnie krzyczymy „Uwaga wilk!” Zadaniem dzieci jest wrócić do domu, czyli w objęcia rodzica. Zabawę można urozmaicić, proponując, aby dzieci „wychodząc na spacer”, np. skakały obunóż, przeskakiwały z nogi na nogę, poruszały się na czworaka.
Pora na gimnastykę smyka: "Gimnastyka Smyka"
Śpiewające Brzdące
Aktywność umysłowa
- Rozwijanie mowy - Słuchanie wiersza pt: "Po co jest teatr?" Joanny Kulmowej
Po co jest teatr?
Ta drabina to schody do nieba,
A ta miska nad schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwykły pogrzebacz,
A z garnków są chełmy rycerzy,
Ale kto w te czary nie wierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.Rozmowa na temat przesłania wiersza - Teatr jest magicznym miejscem, tam wszystko się może zmienić, jest bardzo ciekawy.
Zabawa integracyjna: "Teatr jednego aktora czyli zagadki pantomimiczne" - Zabawimy się w teatr bez słów. Jako pierwszy występuje rodzic, który jest aktorem i w swoim występie chce coś przekazać. Dziecko próbuje odgadnąć, co robi rodzic. Później następuje zmiana ról.
Zabawy logopedyczne: "Dmuchał, chuchał"
- Głodny wilk- przesuwanie wysuniętego języka (przy domkniętych ustach) od prawego do lewego kącika, potem dookoła otwartych, następnie dotykanie czubkiem języka kolejnych zębów przy otwartych ustach.
- Dmuchamy- nabieranie powietrza w policzki i dmuchanie na piórka zawieszone na sznurku ( zwrócenie uwagi na nabieranie powietrza nosem i wydychanie ustami)
- Świnki trzy- zabawa z rymowanką "Były sobie świnki trzy i był wilczek bardzo zły". Wypowiadanie rymowanki głośno, cicho, niskim i wysokim głosem.
- Rozwijanie pojęć matematycznych: Domek trzech świnek z figur geometrycznych - Dorosły wycina potrzebne do ułożenia obrazka figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt) z kolorowego papieru. Wspólnie z dzieckiem układa domki dla świnek nazywając figury geometryczne ich kolory i wielkość. Zachęcamy do przeliczania wykorzystanych figur.
Ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek Ile wróbli? - Dzieci słuchają wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzają za rodzicem liczebniki, licząc do pięciu.Siedzi na drucie
wróbelek mały.
Przyfrunął drugi
i plotkowały.
Teraz niech dzieci
pięknie poćwiczą
i na wydechu
ptaszki policzą:
– Jeden, dwa.*Do wróbli owych
przyfrunął trzeci.
Ile jest wróbli?
Policzcie, dzieci.
– Jeden, dwa, trzy.*A już za chwilę
nowy tu siedział.
Ile jest wróbli?
Kto będzie wiedział?
– Jeden, dwa, trzy, cztery.*Piąty wróbelek
do ptaków leci.
Ile jest ptaszków?
Czy wiecie, dzieci?
– Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.* (...)KINO- urozmaicenie sobie oglądania telewizji:
Wspólne:
- wybranie filmu
- przygotowanie plakatu do filmu, biletów, ponumerowanie miejsc
- przygotowanie zdrowych przekąsek
- podział na role - bileter, kasjerka
- Po filmie można zrobić quiz, konkurs.
Miłego seansu!Przykładowy bilet do pobrania:
Posłuchaj i zatańcz:
Źródło: Pinkfong! Kids' Song & Stories
- Przypomnij sobie liczebniki główne w zakresie 1- 10
- Wykonaj polecenia:
Jump! - skacz!
Dance! - tańcz!
Clap your hands! - klaszcz!
Run! - biegnij!
Aktywność plastyczna: "Trzy świnki"- robimy własny teatrzyk - Wraz z rodzicami możecie zabawić się w teatrzyk. Najpierw pokolorujcie wszystkie trzy ilustracje, następnie wytnijcie postacie świnek, wilka i domków, później przyklejcie wycięte postacie na patyczki.
„Królewna”- praca plastyczna.
Na czerwonej kartce przyklejamy koło z różowego papieru (głowa), na to usta wycięte z czerwonego papieru, przyklejamy 2 koła wycięte z białego papieru (oczy). Środek oczu i nos rysujemy czarnym pisakiem. Z dowolnego koloru wycinamy paski (włosy) i doklejamy tak by lekko odstawały. Na włosach można dokleić różne ozdoby np. cekiny, kwiatki. Na głowie przyklejamy koronę wycięta z papieru i pomalowaną klejem z złotym brokatem.
Materiały:
- papier czerwony, różowy, biały, żółty
- nożyczki
- klej magic
- czarny pisak
- złoty brokat, dowolne ozdoby
Zabawy sensoryczne: Sensoryczne memo
Do wyciętych z kolorowego papieru kwadratów przyklejamy różne produkty (np. fasola, makaron, kasza, ryż). Następnie dziecko zamyka oczy i próbuje dobrać parę z wykorzystaniem zmysłu dotyku. Pary memo mogą też tworzyć woreczki strunowe lub zawiązane na baloniki wypełnione różnymi sypkimi produktami (zwłaszcza kaszami, grochem, fasolami).
Źródło:
www.dzieciusiowo.pl/
www.mojedziecikreatywnie.pl/www.facebook.com/doswiadczalniacom/
„A u nas w przedszkolu” Maria Broda-Bajak
www.pracaplastyczna.pl
Wspaniałej zabawy!