01-05.06.2020r.:

1.Zabawa polisensoryczna: Zabawa „Kto to jest?” –. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo lub drugiego rodzica. R. zawiązuje oczy dziecku. Dziecko ma za zadanie rozpoznać swoich bliskich jedynie zmysłem dotyku. W tym celu dotyka ich włosów, twarzy, ubrania. Po skończonej zabawie R. zadaje pytania: W jaki sposób rozpoznałeś mamę, tatę, siostrę, brata? Skąd wiedziałeś, kogo dotykasz? Co by było, gdyby wszyscy mieli takie same oczy, nosy, włosy? Czy chcielibyście żyć w świecie takich samych ludzi? Czy ludzie w innych krajach wyglądają tak samo jak ludzie w Polsce? Czym się różnią? Co lubią robić? Dla odmiany zobacz jak tańczą w Ameryce Południowej to Brazylijska samba, pokręćcie bioderkami i bawcie się dobrze.

"Brazylijska Samba Przedszkolaka"  na kanale MaReK KeRaM

2.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych:

  • „Myjemy z tatą samochód”- zabawa naśladowcza
    Dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
  • Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty -ćwiczenia wyprostne 
    Dziecko siada skrzyżnie, ręce ma na kolanach.
    Na hasło- tata zmęczony!- wykonuje luźny skłon tułowia w przód.
    Na hasło -tata wypoczęty! – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.
  • Froterujemy z tatą podłogę - podskoki 
    Dziecko rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.
  • „Auto” - zabawa paluszkowa
    Auto do myjni przyjechało,
    bo się umyć ładnie chciało.
    Umyto:
    Pierwsze koło podstawowe (głaszczemy mały palec),
    Drugie koło podstawowe (głaszczemy drugi palec),
    Trzecie koło podstawowe (głaszczemy trzeci palec),
    Czwarte koło podstawowe (głaszczemy czwarty palec),
    Piąte koło zapasowe (głaszczemy kciuk)

3.Utrwalenie znajomości kolorów: Słuchanie piosenki 

"BIBISIE - KOLORY"  na kanale MaReK KeRaM

Zabawa "Kolorowe skojarzenia" - potrzebne będą kartki ksero w kolorach: czerwonym, niebieskim, żółtym i zielonym. Dziecko poruszają się swobodnie po pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie rodzic pokazuje kartkę w danym kolorze. Zadaniem dziecka jest dotknięcie jakiegoś przedmiotu znajdującego się w pomieszczeniu w tym kolorze. Zauważyliście ze kolorów i ich odcieni mamy wiele. Nazwij wszystkie kolory na motylkach. Pokoloruj motylki takimi kolorami jak we wzorze lub w zbliżonym odcieniu. 

karta  nr 1 - do pobrania

4.Kształtowanie pojęć matematycznych-utrwalanie znajomości cyfr:

"Jeden, dwa i trzy"  na kanale Śpiewające Brzdące

Proponujemy zabawę z ilustracją arbuza i spinerem (może być zwykła kredka) . Na pierwszej ilustracji znajduje się podzielony na 12 części rysunek arbuza, na drugiej znajduje się 12 ilustracji arbuzów z kolejnymi liczbami do wycięcia. Materiał możemy wykorzystać na różne sposoby. Jedną z naszych propozycji jest umieszczenie spinnera pośrodku pierwszej karty. Dziecko ma za zadanie zakręcić spinnerem, a następnie policzyć pestki w wylosowanej przez ramiona spinnera cząstce arbuza i umieścić odpowiednią liczbę obok wylosowanych cząstek. Możemy również nakleić arbuzy z liczbami na klamerki i poprosić dziecko o wpięcie klamerek w odpowiednie cząstki arbuza. Możemy również pociąć ilustrację arbuza z pestkami na cząstki, wzdłuż linii i poprosić dziecko o połączenie w pary cząstki arbuza z arbuzem z liczbą.

karta  nr 2 - do pobrania

5.Rozwijanie pamięci słuchowej, koncentracji:
Zabawa -"Pamięciowa wyliczanka" - Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i pobawcie się w „pamięciową wyliczankę”. Zabawa polega na tym, że zaczyna się ją od wspólnego początku mówiąc: Poszła Madzia (możesz podać imię swojego dziecka) do sklepu i kupiła masło.
Zadanie dla dziecka: powtórzenie twojego zdania i dodanie swojego słowa, np. Poszła Madzia do sklepu i kupiła masło i ser. Zabawę prowadzicie do momentu pomyłki. Można powtarzać wielokrotnie, zmieniając tematykę. 

Źródła:
www.printoteka.pl

Udanej zabawy!